Visdomsord


"...Klandra inte Gud för att han skapade tigern, var tacksam för att han inte gav den vingar..."

Ordspråk från Etiopien

tisdag 20 april 2010

Sysslor

Det duggar inte särskilt tätt mellan inläggen nu för tiden.
Eftersom jag sedan snart två månader tillbaka jobbar hela dagarna, så blir det inte mycket tid till varken bloggande eller pysslande. Jag trivs jättebra med att äntligen vara "behövd" av någon mer än familjen. Heltidsjobb, barnens aktiviteter, matlagning,städning,skötsel av kattungar och ett och annat träningspass på gymet.
Det är vad min tid går till just nu på vardagarna.

Helgerna försöker vi hinna med lite i Isaks rum som vi påbörjade i höstas. 
Taket är klart, väggarna är målade och golvet är uppbrutet.
 

Samtidigt försöker vi byta rum med Theodor. 
Eftersom vi ska bygga upp en rumsavdelare i vårat nya sovrum, 
kom vi på att vi skulle använda golvplanken från Isaks golv till det. 
100% återvunnet material... 
 Bakom denna vägg med inbyggda garderober på sidorna kommer mitt pysselrum att finnas.
Men eftersom vi nu ska stå på Täbydagen i juni
så måste jag försöka bli klar med mitt
pysselrum snart så jag kan sätta fart med lite nytt pyssel.  
Man vill ju hinna få ihop så mycket som möjligt när man ska ut på marknad.

Inga kommentarer: