Visdomsord


"...Klandra inte Gud för att han skapade tigern, var tacksam för att han inte gav den vingar..."

Ordspråk från Etiopien

tisdag 3 augusti 2010

Pysslandets tid är välkommen!

Pysslandets tid infinner sig snart... I takt med att det blir mörkare och lite kyligare ute, ökar tiden till pyssel. I alla fall brukar det bli så hemma hos mig. Visserligen är vi ju rätt så bra på att dra igång renoveringsprojekt. Men lite pyssel måste också få plats. Min "nya" pysselplats är ju knappt inpysslad. Jag hittar ju inte ens alla saker när jag sitter där...


Här är ett kul projekt.
Det var en beställning på ett bröllopskort med text och hälsning på polska.


Här är också två beställningar som jag gjorde för ett tag sedan.

Bröllopspresenter är alltid kul och svårt.
Jag tycker ju om att ge bort personliga saker, så denna gång fick det bli...

...ett litet skrin fyllt med papperslappar som gästerna kunde skriva en hälsning till brudparet på. 
Och en...
...skylt som brudgummen tänkte köpa av mig straxt innan bröllopet.
Det är kul att fixa med träsaker.
Önskar som sagt att dygnet kunde bestå av fler timmar.

Dags att avsluta för idag. Ladda med lite sömn inför morgondagen...
God Natt
Minette

1 kommentar:

Mariette sa...

Du är så duktig! Kul att du tagit upp den gamla texten på skylten. Minns då en liten present du fick en gång i tiden...
Kram Mettan