Visdomsord


"...Klandra inte Gud för att han skapade tigern, var tacksam för att han inte gav den vingar..."

Ordspråk från Etiopien

fredag 29 juli 2011

Måla, värme och tunga tankar

Nu är jag i målartagen igen...
Mitt bruna hörnskåp i matsalen är mitt nästa projekt.
Mycket måla blir det. Lager på lager för att täcka det bruna.
Hoppas det räcker med ett lager till...

Här har det varit väldigt varmt några dagar. Katterna är slöa och sover mest (kloka varelser).
 Värmen framkallar dock lite lustiga beteenden...

****
Våran ena lilla katt som blev beskjuten av ett luftgevär för några veckor sedan, har återhämtat sig. 
Efter några kritiska dygn och en rejäl dos av mediciner, förstod vi att allt skulle gå bra.
Men tankarna snurrar fortfarande... 
HUR KAN MAN SKJUTA EN KATT? VARFÖR?
Vi bor mitt i ett villasamhälle... 

Till "Limpan" säger jag bara:-Bra kämpat! 
Vi som såg ditt plågade uttryck när du kämpade mot smärtan, vi vet vad du genomled.
 Puss på dig lilla kissekatt.


 ****
Mina tankar går också till alla de som drabbats av terroristattacken  i Norge. 


1 kommentar:

Mariette sa...

Oj, vad spännande! Vitt hörnskåp- ska jag säga; vad var det jag sa ;)
Vi är ju självklart SÅ glada att lilla Limpan klarade sig! Hon är en kämpe till kisse.
Kramar till dig!