Visdomsord


"...Klandra inte Gud för att han skapade tigern, var tacksam för att han inte gav den vingar..."

Ordspråk från Etiopien

lördag 6 juni 2009

Nationaldagen

Theo och Niclas drog hemifrån tidigt för att delta i Sparbanks cupen i fotboll, på Bergavallen. Vilken jag senare under dagen fick höra att de vann! GRATTIS! De fick ta emot bucklan och folkets jubel. Kul för dem att vinna.
***
Jag passade på att ta med mamma, Elliot och Isak till stugan i Gottsätter.
Det var dags att klippa gräset och kolla över vad vi behöver ta dit. Lite nya gardiner osv.




Bilderna är tagna förra gången vi var där och klippte gräset. Idag hade de flesta blommor blommat över. Den vackra lilafärgade Rhododendronbusken däremot blommade för fullt. Men eftersom jag glömde ta kort idag så visar jag lite andra bilder i stället.
När vi kände oss färdiga i stugan så kom min kära mor på att hon skulle bjuda oss på Max-mat. Bra förslag tyckte vi alla. Hämtade mat och satt oss i hennes härliga uterum för att äta, ackompanjerade av regnet som droppade ner på plasttaket. Härligt!
Vi tackade för oss och åkte hem.

Väl hemma fick jag för mig att valla gräsklipparen hemma oxå...
Klippte gräset och snyggade till lite vid garageinfarten.
Måste åka till tippen på måndag med en massa skräp...
Då blir det ännu finare utanför vårat hus.

Inga kommentarer: