Visdomsord


"...Klandra inte Gud för att han skapade tigern, var tacksam för att han inte gav den vingar..."

Ordspråk från Etiopien

fredag 8 januari 2010

Lata dagar

Vi fortsätter med några lata dagar till innan skolorna sätter igång igen. Kylan har ett stadigt grepp om oss så det blir mycket inomhusaktiviteter.

Den ena bilen tyckte inte om kylan, den vägrade starta en dag. Vi laddade batteriet och sedan fick vi putta in den i garaget och tina upp den. Nu fungerar den igen. Den gjorde samma sak förra vintern. Tur att vi har två bilar... Jag tvingade igång den andra bilen för en tur till Tess häromdagen. Trevligt att bara sitta och småprata lite. Har även hunnit med att besöka en av mina kära systrar, som jag inte träffar särskilt ofta.

Här hemma återstår inte så mycket av julen. Tomtarna har fått flytta ner i källaren. Granen och advents stjärnorna och några gardiner är det som återstår. Jag tänkte vänta till tjugondedagknut innan granen åker ut...
Kanske borde jag ta tag i lite vanlig hederlig dammjakt här hemma...

Kram och på återhörande.
Minette






Inga kommentarer: