Visdomsord


"...Klandra inte Gud för att han skapade tigern, var tacksam för att han inte gav den vingar..."

Ordspråk från Etiopien

tisdag 11 augusti 2009

6 augusti

Idag bestämde vi oss för att åka till Askersund i det vackra vädret. Elliot, Isak och jag åkte iväg vid lunchtid. Snäckbåten var siktet för dagens utflykt. Den ligger kvar där den alltid har varit... Jag var där på somrarna när jag var liten också.

Vi började med att köpa glass. Man får ju inte missa den underbara
glassen som säljs på snäckbåten...
När glassen var avklarad så tog vi oss ner för trappan för att
titta på alla fina snäckor och koraller.


Det finns mycket att titta på där nere. Vi gick ett par varv innan
vi hade bestämt oss för vad vi ville ha.



Vi tog även en sväng förbi Nordiska där barnen hittade en
"vattenspridare" som de ville ha. Sen bar det av hemåt
för att koppla på vattenslangen och svalka oss.






Jag passade på att plocka några smultron hemma i trädgården.
Det tycker jag är sommar.

På kvällen skulle Niclas göra en omelett.
Han knäckte ett ägg och det kom ut TVÅ äggulor.
Häftigt, tyckte vi, men det har jag sett förut, tyckte jag.
Han knäckte ett ägg till och ut kom TVÅ äggulor.
Lustigt tyckte vi båda, två tvillingägg på raken...


Dags för ägg nummer tre. Ut kom, TVÅ äggulor.
Lustigt va att tre ägg bredvid varandra i
samma kartong var tvillingägg...
Hur många ägg har man då haft i?...
Tre vitor och sex gulor...


Inga kommentarer: