Visdomsord


"...Klandra inte Gud för att han skapade tigern, var tacksam för att han inte gav den vingar..."

Ordspråk från Etiopien

söndag 30 augusti 2009

Skördedags

Nu var det dags att ta ner de sista rabarberna på baksidan...
Någon eller rättare sagt några, hade börjat äta upp bladen.
Det var fullt av svarta "prickar" på alla blad.
Därmed avslutade jag rabarber säsongen.
Kanske hinner det komma upp några små krakar innan kylan är här...


Kolla vem jag skrämde slag på när jag tog ner rabarbern.

Jag vet förståss inte vem som blev mest överraskad...

Funderade ett tag på om jag skulle prova att kyssa den.

Ni vet prinsen, halva kungariket... och sånt.

Men sen tyckte jag att det vore taskigt mot Niclas...

Så jag säger bara -Lycka till prinsen!

När jag ändå var igång i trädgården så gick jag för att inspektera smultronen.

De har växt till sig jättemycket i år.

Förra året när vi satte fröna så trodde vi inte att de tog sig.

Men i år har de blivit enorma.

Både plantorna och bären är jättestora.

Och massor av mumsiga bär...

De här bären hamnade på min frukost yoghurt...

MUMS!!!

Inga kommentarer: