Visdomsord


"...Klandra inte Gud för att han skapade tigern, var tacksam för att han inte gav den vingar..."

Ordspråk från Etiopien

söndag 20 december 2009

Julmiddag hos mamma

I går var vi på julmiddag hos mamma. Jättegod mat som vanligt.
Mycket nya spännade smaker eftersom hon nästan bara lagar vegetariskt.
Det är man ju inte så van vid att äta. Mumsiga pajer och pastejer.

Eftersom vi iunte skulle köpa julklappar till varandra och jag inte gillar att
komma helt tomhänt, så bakade jag Pepparkakslimpa med torkad frukt&nötter till henne.
Receptet hittar du på  Bagarstugan.



 

Slog in det i en kökshandduk och dekorerade lite.

Väldigt uppskattat och gott...

Mina underbara killar fick julslipsar av mig
vilka de kom på att de skulle
bära på julmiddagen hos mormor, till min stora glädje.
Det går ju knappt att få dem att ta på sig annat än sportkläder...

De var sååå fina. Slipsknutar var det dock länge sedan man knöt...



 
 

1 kommentar:

Mariette sa...

Ja, brödet var SÅ gott! Och självfallet var killarna superfina i sina slipsar- lika charmiga som vanligt.
God Jul!
Kramar Mettan