Visdomsord


"...Klandra inte Gud för att han skapade tigern, var tacksam för att han inte gav den vingar..."

Ordspråk från Etiopien

torsdag 3 december 2009

Skogspromenad

Det här är verkligen rätt tid för mig.
Julpyssel är ju underbart.
Baka, koka kola, göra julgransdekorationer och mycket mycket mer...
Jag bara älskar det.

I tisdags tog med Elliot och Isak till skogen för att hämta
hem lite material till julpysslandet.

De älskar verkligen att få vara ute i skogen.
De springer alltid före mig.
Att klättra på "berget" tycker de jättemycket om,
och de ropar med jämna mellanrum

-"Nu är vi här borta!".

Dels för att jag sagt till dem att inte gå så långt bort från mig,
men kanske också för att de är lite osäkra på att hitta mig.
Det är skönt och avkopplande att få komma ut i skogen.
Synd bara att det inte blir av oftare.
Jag blev i alla fall nöjd och dem blev nöjda den här dagen.
Sedan åkte vi och köpte chokladkakor och lite juleskum till jul.

Inga kommentarer: