Visdomsord


"...Klandra inte Gud för att han skapade tigern, var tacksam för att han inte gav den vingar..."

Ordspråk från Etiopien

fredag 3 juli 2009

28 juni Snickarstugan

Idag tog jag lite fler bilder på "SNICKARSTUGAN", som vi alltid kallat denna stuga. Det var här man bodde under tiden som man byggde huset som båda min far och jag vuxit upp i. Stugan uppfördes under 1800-talet tror jag. Det är en liten timmerstuga med bara ett enda rum i. Vi har alltid förvarat massa "skräp" där. Men det är rätt så fascinerande att det har bott någon där.




Snickarstugan betyder något särskilt för mig. Den står för trygghet. Den har alltid stått där och kommer alltid att finnas. Trodde jag ja. Någon gång under de senaste åren har taket rasat in och det är inte så mycket mer kvar av den. Pappa har pratat om att riva ner den. Därför var jag tvungen att föreviga denna vackra gamla byggnad.

Allting är ju så gammalt, vackert ,rostigt och slitet på stugan.
Kunde inte låta bli att ta lite närbilder på låset och gångjärnen i dörren.
Undrar var nyckeln finns...




Jag hinner säkert ta lite fler bilder innan huset är borta för alltid...

Inga kommentarer: