Visdomsord


"...Klandra inte Gud för att han skapade tigern, var tacksam för att han inte gav den vingar..."

Ordspråk från Etiopien

lördag 4 juli 2009

Avslutningsfika på dagis 30 juni

Idag gick Isak,Elliot och jag ner till dagis för att säga adjö.
Tiden går ju så otroligt fort. De började ju här när de var ungefär 1½ år och nu är de 6 år...
Till hösten så är det ju dax att börja i förskoleklass och fritids.
Var tog mina småkillar vägen? Jag fattar inte vad som hände.
Vi bestämde oss för att fira detta med att bjuda alla kompisar på glass som avslutning.

Det var uppskattat med lite glass i värmen.


Men Elliot och Isak kändes som de satt i andra tankar.
-Vi ska inte vara kvar nu?
-Nu får vi gå hem, eller hur?,
var frågor som jag fick under tiden.
Vi kramade alla fröknar och tog farväl. Samtidigt passade vi på att ge dem varsin liten gåva. Det blev Toffifeeaskar med en liten vers på baksidan. De blev jätteglada och önskade killarna lycka till i framtiden. Det kändes jättesorgligt.
Bilder på deras askar.






Här är versen som jag plitat ihop. Den blev lite larvig men jag är inte så bra på sånt...
Ville i alla fall ha något personligt på askarna.

Inga kommentarer: