Visdomsord


"...Klandra inte Gud för att han skapade tigern, var tacksam för att han inte gav den vingar..."

Ordspråk från Etiopien

söndag 12 juli 2009

Skotillverkning

Provar att göra såna där söta små barnskor i papper... Jättepilligt och kul. Jag vet bara inte riktigt hur mycket man ska dekorera dem... Ännu så länge har jag bara gjort själva skorna.




Det här var ursprunget. Jag har ändrat lite på storlek och formen på sulan efter denna. Är inte riktigt nöjd så jag får fila lite mer på mallen.
Den här börjar likna något... Gillar pappret. Passar bra till det här. En liten blomma som dekoration. Kanske kan vara något? Jag gillar rosorna.



Gjorde ett par av de här. En höger och en vänster. Måste dock fixa till så rundningen inte blir så "hackig" nertill.
Hittade oxå en pojksko som jag naturligtvis måste prova göra...
Men även den mallen behöver justeras lite. Jag vet inte om det är jag som monterar på fel sätt, men pappret räcker inte riktigt runt sulan... Hmm, det tål att funderas på.
Måste i alla fall ändra om jag ska få det att räcka runt.

Inga kommentarer: