Visdomsord


"...Klandra inte Gud för att han skapade tigern, var tacksam för att han inte gav den vingar..."

Ordspråk från Etiopien

måndag 13 april 2009

Annandag Påsk

Inte riktigt lika soligt idag. Men varmt och skönt. Kanske lite kvalmigt. Idag har vi varit flitiga. Elliot och Isak åkte hem till varsin kompis och lekte på förmiddagen. Då passade Niclas på att få på sommardäcken på min bil.

Sedan rensade vi klart trädgårdslandet och flyttade över jordgubbarna dit. Niclas körde in vedhögen som har legat ute alldeles för länge och jag fortsatte att gräva och rensa i trädgården. Vi fick riktigt mycket gjort idag. När smågrabbarna kom hem så föreslog jag att de kunde kolla om vinbärssnäckorna, som jag råkade gräva fram, levde. Det blev årets rekrytering av sommarjobbare i trädgården. Många aspiranter...

Krävdes dock ett antal duktiga vakter för att hålla dem kvar...



När barnen tröttnat på att vakta dem så släppte jag tillbaka dem i trädgårdslandet igen.

Själv har jag ju inte hittat något sommarjobb än. Inte något annat jobb heller för den delen. Går fortfarande och väntar på besked om jag ska läsa mina 16 veckor på Nercia... Af skulle ha möte om detta under nästa vecka.

Nu ska jag nog sätta mig och pyssla en stund innan det är sovdags.

Ha det gott min1

Inga kommentarer: