Visdomsord


"...Klandra inte Gud för att han skapade tigern, var tacksam för att han inte gav den vingar..."

Ordspråk från Etiopien

måndag 6 april 2009

Vårsol och städmani

Helgen har gått i städningens tecken. N hjälpte mig att tvätta ett par fönster på utsidan under fredagen. Innan han och T åkte iväg till Varberg. De ska vara med i Warbergsspelen i innebandy. De åkte på fredag eftermiddag och kom hem jättesent på söndag kväll. De hade en lyckad helg och slutade som tvåa i sin grupp. Jättestarkt jobbat och de var märkbart nöjda när de kom hem.

Eftersom det bara var smågrabbarna och jag hemma under helgen så passade jag på att städa och plocka i ordning lite extra. Jag dammade,putsade lite fönster på insidan och strök gardiner. Lite färg är ju trevligt så här till påsk. Måste försöka fixa lite påskris dock...


Jo jag började plocka ordning på övervåningen. Jag brukar ju inte slutföra riktigt när jag flyttar om rummen, så det står kvar en massa onödiga prylar lite här och där. Dax för en utrensning tyckte jag. Bokhyllan med barnböcker har jag också retat mig på en längre tid. Total kaos... Och det här kaoset tog jag nu äntligen tag i.



Det här känns lite bättre. Bytte ut hyllan och sorterade alla böcker.

När jag höll på att plocka bland alla saker så "hittade" grabbarna Jano - sagoberättaren(tror jag han hette). Så de satt och gjorde sagor med honom ett tag. Den har ju stått på hyllan hela tiden men det har de inte tänkt på...




Oordningen här har jag påbörjat men inte riktigt blivit klar med.
Mycket sorteringsarbete... Måste börja lära mig att kasta saker. Det är jobbigt men det brukar gå lättare på våren när solen tittar in genom fönstret och man vill städa bort vintern.
Hittade tavlor med barnteckningar i. Hade glömt att de fanns. Passade på att flytta om lite tavlor samtidigt som de gamla tavlorna hittade sin plats. Funderar på att sätta upp lite mer bilder på barnen på denna vägg.

Tvättat har jag också sysselsatt mig med hela helgen . Tvättmaskinen har gått hela dagarna för att jag ska komma ikapp. Tog hem alla overaller, vantar och mössor från dagis i fredags. De var ju tokleriga. Stackars tvättmaskin ;) Pysslandet har jag inte hunnit med under helgen så jag hoppas få sitta lite där i veckan.

Kram


Inga kommentarer: