Visdomsord


"...Klandra inte Gud för att han skapade tigern, var tacksam för att han inte gav den vingar..."

Ordspråk från Etiopien

fredag 3 april 2009

Födelsedagarna duggar tätt

Förmiddagen i går gick åt till att färdigställa de tre korten som skulle med när vi åkte till stan.

***

Hämtade smågrabbarna från dagis på eftermiddagen. Vi hade en hel lista med vad vi skulle uträtta. Resan började med att åka till Ö-o och hämta ut en biljett. Det är en loppis- och hantverksmarknad på Conventum den 2 maj, som Tess och jag ska stå på. Var därför tvungen att hämta ut biljetten innan måndag. Vidare tog jag en liten promenad till BRför att köpa present till Elsa.

Sedan till Eker för att lämna kartonger, tidningar och lite annat skräp. Eftersom min pappa fyllde år så blev vi såklart bjudna på födelsedagsfika. Mums!

***


Sedan for vi in till Elsa som fyllde 7 år.





Där fick vi ännu mer gott fika och en helt underbar stund på altanen. Barnen sprang runt och lekte på innergården och vi satt och lapade sol... Härligt med lite vårluft. Ville knappt resa på mig. Här sitter de och lapar sol tillsammans med mig, syskonparet Lotta och Therese. Visst kan man se att de är systrar...



Den lilla skönheten Ronja var också där. Den där blicken har nog gett utdelning många gånger...


Till slut var det ändå dax att dra vidare. Vi fick tacka för oss och åka till macken och köra bilen genom tvättunneln, tanka och sedan en snabbis förbi Tess. Väl hemma så fick vi kasta i oss lite yoghurt och flingor innan småkillarna stupade i säng. En lång dag för dem och för mig.



Inga kommentarer: